Mathematics Teachers Specialised Knowledge and GESTINV Database
Ferretti, Federica     dettagli >>
FRANCO ANGELI, The school and its protagonists: the teachers
pp: 24-40, Anno: 2023

Links between the INVALSI Mathematics test and teaching practices: an exploratory study
Arzarello, Ferdinando; Ferretti, Federica     dettagli >>
Franco Angeli, INVALSI Data to investigate the characteristics of students, school, and society
pp: 96-109, Anno: 2021

Issue about culture, affect and standardized assesment
Ferretti, F; Funghi, S; Blum, S     dettagli >>
Springer, Theorizing and Measuring Affect in Mathematics Teaching and Learning
pp: 235-246, Anno: 2020

How standardised test impact on teacher practices: an exploration study of teachers’ beliefs
Ferretti, Federica; Funghi, Silvia; Martignone, Francesca     dettagli >>
Springer, Theorizing and Measuring Affect in Mathematics Teaching and Learning
pp: 139-146, Anno: 2020

Analisi dei bisogni formativi degli insegnanti nel campo della valutazione. Triangolazione di risultati di indagini osservative su convinzioni e pratiche = Analysis of teacher training needs in the field of assessment. Triangulation of data on the beliefs and practices of mathematiscs teachers and the perceptions of their students
Ferretti, F; Vannini, I; Ciani, A; Bolondi, B     dettagli >>
Pensa MultiMedia, Training actions and evaluation processes. Atti del Convegno Internazionale SIRD
pp: 345-364, Anno: 2019

Teacher training through the video-analysis: A model fro five pilot courses. Mathematics Teachers Change in FA: Monitoring of the pilot courses
Bolondi, G; Ferretti, F    
FRANCO ANGELI, Formative Assessment for mathematics teaching and learning: Teacher Professional Development Research by Videoanalysis Methodologies
pp: 118-129, Anno: 2018

Teacher training through the video-analysis: a model for five pilot courses. Mathematics Teachers Change in FA: monitoring of the pilot courses
Bolondi, G; Ferretti, F    
FrancoAngeli, Formative Assessment for mathematics teaching and learning. Teacher Professional Development Research by Videoanalysis Methodologies
Anno: 2018

Il database GESTINV delle prove standardizzate INVALSI: Uno strumento per la ricerca: Alcuni esempi di utilizzo nell'ambito della matematica
Bolondi, G; Gambini, A; Ferretti, F    
FRANCO ANGELI, I dati INVALSI: Uno strumento per la ricerca
pp: 43-48, Anno: 2017

La videoanalisi nella formazione della professionalità degli insegnanti: Presentazione di un disegno di ricerca
Ciani, A; Ferretti, F; Vannini, I    
Pensa MultiMedia, La funzione educativa della valutazione: Teoria e pratiche della valutazione educativa
pp: 209-222, Anno: 2017

Peer evaluation: apprendimento e valutazione formativa in matematica. In , vol. 3, 39-47. Torino: Il Capitello.
Ferretti, F; Maffia, A    
Il Capitello, Quaderni GRIMeD
Vol. 3, No. 1, pp: 39-47, Anno: 2017

The Use of Videos in the Training of Math Teachers: Formative Assessment in Math Teaching and Learning
Bolondi, Giorgio; Ferretti, Federica; Gimigliano, Alessandro; Lovece, Stefania; Vannini, Ira     dettagli >>
IGI Global, Integrating video into pre-service and in-service teacher training
pp: 128-145, Anno: 2017

Un approccio longitudinale per l'analisi delle prove Invalsi di matematica: cosa ci può dire sugli studenti in difficoltà
Bolondi, Giorgio; Branchetti, Laura; Ferretti, Federica; Lemmo, Alice; Maffia, Andrea; Martignone, Francesca; Matteucci, Mariagiulia; Mignani, Stefania; Santi, GEORGE RICHARD PAUL     dettagli >>
CLEUP, Concorso di idee per la ricerca
pp: 81-102, Anno: 2016

Le prove INVALSI con Geogebra: trasformare la valutazione standardizzata in valutazione formativa
Bolondi, G; Ferretti, F; Spagnuolo, A    
LA FORMAZIONE DOCENTI CON GEOGEBRA
pp: 99-108, Anno: 2016

La visione della matematica e la motivazione degli studenti analizzati con la lente teorica del framework delle rilevazioni internazionali OCSE-Pisa
Bolondi, G; Ferretti, F    
FrancoAngeli, PISA 2012. Contributi di approfondimento
Anno: 2016

La valutazione formativa nella didattica della matematica. Primi risultati del progetto internazionale FAMT&L
Bolondi, Giorgio; Ferretti, Federica; E., Franchini; Lovece, Stefania; M., Salvisberg; S., Sbaragli; Vannini, Ira     dettagli >>
Pitagora Editrice, La didattica della matematica, disciplina per l'apprendimento
pp: 3-8, Anno: 2015

Correlazioni tra componenti della competenza linguistica e capacità di lavoro su un testo matematico: gli studenti del Liceo Scientifico alle prese con le prove dell'Esame di Stato
Bolondi, G; Branchetti, L; Ferretti, F    
Atti del XVIII Convegno Nazionale GISCEL
Anno: 2014